De laatste loodjes - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sierd Heida - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sierd Heida - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Sierd

Blijf op de hoogte en volg Sierd

26 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Na mijn fantastische trip door Canada waren er nog 3 weken over om de boel op de rails te krijgen voor Austalie. De tijd vloog en ik hoorde maar niets van mijn begeleider, dus na vele mails en vele pogingen om snachts te bellen begon ik mij behoorlijk zorgen te maken afgelopen weekend. Uit eindelijk had ik maandag dan toch eindelijk een keer een reactie terug en bleek dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken. Dit maakte mijn reis definitief met nog een paar dagen te gaan ging alles heel erg snel, zo was ik:maandag nog bij wietske op haar verjaardag, dinsdag nog in enschede, woensdag lekker uit eten met de hele famlilie, donderdag morgen nog in Emmen aan het winkelen en donderdag om een uurtje of 6 stond ik dan met Marianne op Schiphol.

Het was een heftig afscheid en ik kwam mezelf voor de eerste keer goed tegen had niet verwacht dat ik er zoveel moeite mee had, maar was ook wel te verwachten want ik heb marianne al de hele zomer moeten missen. Na ons afscheid ging de tijd vrij snel en zat ik pardoes in het vliegtuig opweg naar mijn eerste stop Singapore. De vlucht ging beter dan verwacht een slechte nederlandse film (Jackie) en 7-8 uur slapen verder maakte de 12 reis uren vrij snel verstrijken.

Nu zit ik mijn 6 uur wacht tijd in Singapore uit, het is hier 33 graden en ik ben al even buiten geweest in een rookruite/tuin (zie foto's). Lekker zweten met Sultana mijn reisgenoot. Changi is niet alleen 1 van de grootste luchthavens van de wereld het is ook de mooiste die ik tot nog toe heb gezien! Met een Bioscoop, Zwembad, Tappijt over alle vloeren, geuren die je buik doen knorren, veel open ruimtes en weinig drukte. Maar het meest belangrijke gratis internet met account en plekje waar je kan gaan zitten met je laptop.

vanavond om tien voor 9 hier (tien voor 3 in nederland) vlieg ik verder richting melbourne. Daar zal ik om 7.35 uur landen (half 11 in nederland) om vervolgens opzoek te gaan naar mijn hostel en eventuul een kamer.

Dinsdag gaat de pret pas echt beginnen want dan ga ik naar het lab met mijn ,van huis mee gebrachte, waterpolo ballen om aan de slag te gaan.

Liefs Sierd

  • 26 Oktober 2012 - 11:14

    Bernice:

    heb je je knuffel wel meegenomen? hahah

  • 26 Oktober 2012 - 12:26

    Stephan:

    Hey Sierd, ik had helemaal niet door dat je al zo snel op pad zou zijn. Maak er wat van daar in Australië. Het is altijd erg inspirerend om even in een andere cultuur te zijn. Gelukkig is verweggistan met de digitale techniek, toch heel dichtbij. Ik ga je volgen. Geniet ervan! groetjes Stephan

  • 26 Oktober 2012 - 13:52

    Lily:

    Leuke plaatjes! Mooi verslag! En nu verder, go Sierd go, XL

  • 26 Oktober 2012 - 18:18

    Sovel Vos:

    Geniet, geniet , geniet!

  • 26 Oktober 2012 - 19:18

    Roelof:

    Moi Sierd,

    Mooi dat je al zover bent, hier is't nu 19.20 uur.Ik ben met Albert bij ma geweest op de camping, alles samen winterklaar gemaakt en ma afgeleverd in Snits. Om 13.30 uur weer in Emmen. Morgen ga ik naar Appelscha
    om daar de boel winterklaar te maken. Als je dit leest sta of zi je weer met beidebenen op degrond. Veel plezier daar en tot later.

    roelof

  • 26 Oktober 2012 - 23:27

    Arie:

    Hey Sierd,

    Lekker bezig mate. (wen daar maar vast aan, zo gaan ze je noemen). Na Singapore is het niet meer zo 'ver'....... De reis is verrot lang, maar dat ben je zo weer vergeten. En......het is echt de moeite waard!! Geniet van het prachtige land met zijn gastvrije mensen. En.... blijf regelmatig berichtjes posten!

    Arie.

  • 27 Oktober 2012 - 13:08

    Nadine:

    Hee Sierd,

    Ik wens je een ontzettend leuke tijd in Australie! Ik ben benieuwd naar je reisverslagen :)

    Groetjes,
    Nadine

  • 29 Oktober 2012 - 20:02

    Zora:

    Sierdiiiiiieeee!

    Hihi Ja dat ben ik ook geweest, heb je de SPA ook een kans gegeven in je 6 uur wachttijd en die mooie tulband mannen met geweren gezien? Die heten daar militairen naar het schijnt :)

    In Australie is het nu sowieso prachtig weer en niet zo benauwd als in Singapore, ik lees graag met je mee en ik wens je onmetelijk vel plezier....

    But you better don't dare to get back without catching a surf over there... Haha!

    dikke kus en knuffel

    Zora

  • 29 Oktober 2012 - 20:40

    Lara:

    Sierdje!

    Wat leuk dat je in Australië bent, stoer hoor! Ik zal je volgen vanuit Nederland.. :) Heel veel plezier daar in ieder geval, geniet er van!

    Liefs, Lara

  • 29 Oktober 2012 - 23:55

    Marjolein:

    Goed man, zet 'em op. Ik volg je ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sierd

Naar vele verzoeken en tijden van mislukte plan pogingen hier dan toch, een blog om voor de genen die het aan durven mijn stage in austalie en de reis erna te volgen.

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 34354

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 31 December 2012

Stage Austalie

Landen bezocht: