Living upside down - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sierd Heida - WaarBenJij.nu Living upside down - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sierd Heida - WaarBenJij.nu

Living upside down

Door: Sierd

Blijf op de hoogte en volg Sierd

01 November 2012 | Australië, Melbourne

voor mijn eerste kamer bezichtiging moest ik naar Bundoora. De tram reis zou 1,5 uur duren, helaas was er na 45 minuten wachten nog geen tram op komen dagen. Dit was het eerste voor teken van de dag. In de stad moest ik overstappen en weer kwam de tram niet zoals geplanned. uit eindelijk was ik na 2,5 uur in de buurt van de kamer die ik zou bekijken. Na een bezwete wandeling richting de kamer gaf deed niemand open. Ik de huisbaas bellen dat ik toch een afspraak had gemaakt en waarom er niemand open deed, hij kwam met allerlei excuuses en ging t meisje bellen wat het zou moeten regelen. Gelukkig kwam er een buur vrouw, Lynne, die zei dat ik bij haar wel even een kopje thee mocht komen drinken in de tijd dat ik wachte. Om een lang verhaal kort te maken: de afgelopen 2 dagen ben ik bij Lynne blijven slapen, er klopte niets van het huis waar ik heen zou gaan. Na veel gebel en geklop kwam ik binnen, toen kon ik de kamer niet in want die zat op slot en het was een enorme bende. Toen ik uiteindelijk de kamer te zien kreeg zat er een man van zeker 35 jaar nog in die niet wist wanneer die weg zou gaan. Lynne had me ondertussen onder haar hoede genomen, ze is achter in de 50 en alleen staand. In haar huis woont ook nog een austalische man maar die is er bijna nooit. Wel heeft ze 3 maltezers: Ruby, Coco en Lucky en een kat. Lynne en ik hebben ondertussen al een paar malls bezocht en wat andere studenten kamer bekeken, ze heeft uiteindelijk voor mij bij de sportschool via via een andere kamer geregeld waar ik nu woon. Mijn nieuwe austalische tante, zoals ik haar noem verteld me van alles over melbourne het leven in austalie en ze laat me allemaal dingen zien. We hebben een goede klik dus ik denk dat ik er zeker nog regelmatig over de vloer ga komen in de maanden dat ik hier nog ben.

De afgelopen dagen ben ik een paar keer dingen tegen gekomen die mij echt verbaasde, soms is het de wereld op zijn kop. Een ritje met de auto is echt een avontuur, ze rijden hier links en mijn maag draait zich minstens 3 keer om als ik niet blijf denken wat de auto moet doen. Met over steken kijk ik de verkeerde kant op, was al 3 keer op een haar na plat. In de gang loop ik bijna tegen mensen op want ze wijken uit naar links en ik naar rechts. Het muntgeld is echt absurd de centen zijn enorm en de dollars zijn klein, wat resulteerd in dat je altijd aan het zoeken bent. Maar het gekste is dat ik onder de evenaar zit, de zon staat in het noorden ipv het zuiden. Als je gewend bent op de zon te navigeren en die voor je idee altijd in het zuiden staat snap je er dus helemaal niet meet van.

Ondertussen ben ik ook al begonnen aan mijn onderzoek op de Royal Melbourne University of Technology, oftewel RMIT. Het is 4 km fietsen vanaf mijn huis, de fiets met helm (verplicht hier) heb ik bij me kamer gekregen. Vandaag heb ik een bureau met computer en kantoor artikelen gekregen, allemaal super goed voor elkaar want in Nederland hoef je dat niet zo 1-2-3 te verwachten als student. Op de universiteit vliegen allemaal leuke vogels rond, thuis zouden deze in een kooi zitten dus voor mij is het heel raar dat deze hier echt in het wild leven. My vakgroep doet onderzoek naar allemaal sport dingen zo hebben ze het center cord van de aanstaande austalian open verbeterd, de australische rolstoel rugby mannen aan goud geholpen bij london 2012, er wordt gekeken naar Cricket en natuurlijk AFL de austalische variant van rugby. Heel gaaf om tussen al die sport dingen te staan en te zien dat wat er wordt geinnoveerd vaak ook tot resultaten leid. Morgen ga ik naar een conferentie van mijn begeleider 100km verderop, hier komen allemaal bedrijven en universiteiten vertellen over sport en innovatie. Het jammere is dat Geelong het begin is van de Great Ocean Road en ik er waarschijnlijk niets van te zien krijg, maar dit komt vast later wel :)

dit is wel weer genoeg voor vandaag, maar niet voordat ik jullie bedank voor alle berichtjes die ik krijg dat doet met goed!

Liefs Sierd

p.s. voor de mensen die denken dat het weer hier slecht is, ik heb 2 dagen 25 graden 2 dagen 30 graden en vandaag 17 graden gehad. Van de zomer word het hier een oven is me al beloofd temperaturen van 30 graden zijn normaal maar t kan ook in de 40 worden.

  • 01 November 2012 - 11:46

    Liesbeth Bos:

    hoi sierd,

    de oudere medemens is zo gek nog niet, fijn dat iemand je zo helpt, het klinkt allemaal wel leuk. ook de foto"s zijn leuk. Het oversteken vooral in wat kleinere plaatsen blijft eng is mijn ervaring, niks op de automatische piloot. Kun je nagaan hoe dapper lily is gewoon met huurauto vaaf het vliegveld op pad.geen deuk of kras.

    veel plezier.

  • 01 November 2012 - 11:46

    Liesbeth Bos:

    hoi sierd,

    de oudere medemens is zo gek nog niet, fijn dat iemand je zo helpt, het klinkt allemaal wel leuk. ook de foto"s zijn leuk. Het oversteken vooral in wat kleinere plaatsen blijft eng is mijn ervaring, niks op de automatische piloot. Kun je nagaan hoe dapper lily is gewoon met huurauto vaaf het vliegveld op pad.geen deuk of kras.

    veel plezier.

  • 02 November 2012 - 14:42

    Sovel:

    Ha Sierd,

    Opstakels horen bij de weg en Zonder vertrouwen kom je nergens! Goed bezig!

    Hartegroet uit San Francisco!

  • 03 November 2012 - 17:46

    Wietske:

    He broer!

    Mooi dat je een kamer hebt. En leuk dat die mevrouw je van alles heeft laten zien en je heeft geholpen aan je kamer!
    Volgensmij heb jij echt een gave stage daar, al die sportdingen om jaloers van te worden, hihi!

    Heel veel plezier.

    Kus je grote zus

  • 04 November 2012 - 18:54

    Arie:

    Hey Sierd, je oom hier. Grappig om te lezen over dingendie ik ook meegemaakt heb daar. Ik vond Melbourne geweldig. Mijn leukste anekdote: eind januari in een vol zwembad met allemaal gillende kinderen liggen. Overal geschreeuw en kabaal. Dan roep je vertwijfeld uit: moeten die k*tkinderen niet naar school !!?? En dan als droog antwoord krijgen: Nee, die hebben zomervakantie...... oh ja shit, alles is omgedraaid.....

    Geniet ervan mate!!


  • 04 November 2012 - 23:37

    Jet:

    Hoi Siert, moest erg lachen om je verhalen. Succes op je stage. xx

  • 23 November 2012 - 09:09

    Marjolein:

    Heerlijk verslag Sierd, dank!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sierd

Naar vele verzoeken en tijden van mislukte plan pogingen hier dan toch, een blog om voor de genen die het aan durven mijn stage in austalie en de reis erna te volgen.

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 34356

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 31 December 2012

Stage Austalie

Landen bezocht: