Holiday is coming - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sierd Heida - WaarBenJij.nu Holiday is coming - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sierd Heida - WaarBenJij.nu

Holiday is coming

Door: Sierd

Blijf op de hoogte en volg Sierd

18 December 2012 | Australië, Melbourne

G'day Mates,

De universiteit is van 24 december tot 1 januari dicht, want wie wil er nu met de kerst werken. Deze enorme tegenvaller heb ik dan toch maar aangepakt om er iets leuks van te maken. Ik ga samen met Rogier volgende week naar de great ocean road, iedereen zegt dat je er heen moet omdat het verschrikkelijk mooi is en toen ik naar australie ging wist ik al wel dat ik deze tocht ging maken. Voor het zover is zijn er nog wel een paar obstakels, 1 een auto. Die hebben we! Bij 1 of andere chineer konden we een auto huren voor 35 dollar per dag, met een borg van 500 dollar en verder alle verzekeringen en dergelijken afgekocht. We zullen zien of het ons bevalt bij deze toko want dan kunnen we voor respectievelijk weinig geld nog is een auto huren om op trip te gaan.

Ik krijg hier van steeds mee mensen te horen dat ongeveer half melbourne zich richting de stranden begeeft rond de kerst, dus een accomodatie zoeken is de volgende stap. Gelukkig weet John een aantal plaatsen waar we gratis kunnen kamperen met een tentje, volgende probleem dient zich aan... "een tentje"???? en campeer spullen??? dit probleem is nog niet opgelost helaas maar het zal wel los lopen ik heb er zin in! Jullie zullen wel horen/ zien wat het is geworden in mijn volgende verslag :)

De afgelopen week ben ik flink aan het testen geweest met mijn waterpolo ballen, ik vertrouwede de rugby data van mijn voorganger niet echt en na wat controle test blijkt dat ik niet kan herproduceren wat hij heeft getets. In de wetenschap is dit het belangijkste want je kan pas wat aantonen als een test herhaalbaar is, gelukkig is dit niet mijn project en mag mijn begeleider Tino is goed na denken wat we met dit probleem gaan doen. Om dit te voorkomen bij mijn eigen resultaten heb ik besloten op 3 verschillende dagen alle ballen te testen. Omdat ik droog en nat de ballen test en maar 1 serie in 1 dag kan doen heeft dit me vorige week 4 dagen bezig gehouden om nog 2 test series te krijgen. die zinnen hierboven lopen niet helemaal lekker maar zo interessant zijn ze ook niet :P Nu ben ik bezig om de resultaten te vergelijken met statistiek mijn favoriete bezigheid. Had gehoopt dat nooit meer te hoeven doen, maar nu ik er wat aan heb is het niet zo erg als knikkers in een vaas bekijken! Het lijkt erop dat ik mijn restultaten wel kan her produceren en hier ben ik dus dik tevreden mee.
Ook ben ik al 2 maanden elke week bezig met bedrijven te benaderen over informatie over waterpolo ballen, hierover is vrijwel niets te vinden op het supergrote web en inde wetenschap zijn waterpoloballen nog niet onderzocht. Helaas willen bedrijven tot nu toe nog niet echt reageren of mee werken, zo ben ik er achter dat naar een info@ mailen of een contact formulier invullen totaal geen response opleverd. Daar in tegen gooi je wat commentaar op hun Facebook pagina en binnen een dag willen mensen je door verwijzen. Helaas willen de meeste bedrijven nog niet mee werken als ik eindelijk iemand te pakken heb, maar momenteel heb ik een goed contact met waterfly Nederland (na 3 maanden proberen) en ik denk dat ik er wat aan over ga houden. Wat Mikasa betreft kan ik zeggen dat ik liever niet meer met hun ballen speel zo onbeschoft dat ze me behandeld hebben. Maja misschien kan je dat maken als wereldleider in waterpolo en volleybal. De komende tijd zal ik toch echt aan nieuwe ballen moeten komen om ze te kunnen vergelijken met de versleten ballen. Maar het zal uit eindelijk wel goed komen desnoods kan ik ze ook kopen al hoewel ze hier in australie geen leveranciers meer hebben.
Over bedrijven in australie gesproken, ik heb waterpolo Victoria gebeld en voor gelegd wat ik deed (na natuurlijk meerdere mai lpogingen) wat ik te horen krijg "you are talking to the rong person". Op de vraag of je dan andere contacten kan krijgen "you can try to mail waterpolo australia, but i think they will not responde due to the summer". Helaas kreeg ik s'avond op training te horen dat deze mensen bij waterpolo victoria in dienst zijn en altijd de boot afhouden. Maarja genoeg geklaagd over de burocratie van dit land en het niet willen helpen van mensen.

Vorige week maandag was dan eindelijk mijn verjaardags kado er, een fujifilm coolpix hs30exr/ mijn nieuwe camera, helaas had ik de postbode gemist en mocht ik hem dinsdag ochtend ophalen bij het post kantoor. Onder tussen heb ik al aardig wat mooie foto's geschoten in de botanische tuinen waar rogier en ik dit weekend waren en in het park plenty Gorge waar John en Andrew ons mee hadden genomen om volgels te kijken. Een kleine impressie valt te vinden bij de foto's hier onderaan.

In de tuinen en in het park heb ik veel vogels gezien die ik nog niet was tegen gekomen, een schildpad, bergen kangoeroes en werderom een Echidna. Het valt me op dat hier in de natuur veel meer dieren zitten dan in nederland. In het park zitten zoveel vogels dat je soms aan de ene kant naar een mooi exemplaar zit te loeren en dan mis je een ander bijzonder beest aan de andere kant.

Genoeg voor vandaag, ik heb niet zoveel beleefd maar van mijn volgende verslag zullen jullie smullen en vooral van de foto's denk ik. Ik ga mijn zonnige, lichte, warme kerst, familie loze, vriendin loze kerst dagen tegemoed ik hoop dat dat een beetje mee valt. Vooral het kerst geovel moet nog even komen. Want de donkere dagen voor kerst met wat kou mis ik stiekem wel. Fijne kerst allemaal en niet te veel eten want dan doet je buik zeer.

Voor iedereen nog even vergeet Marianne haar verjaardag zondag niet, ze heeft het al zwaar genoeg zonder haar vriendje.

liefs Sierd

  • 18 December 2012 - 11:24

    Sanne:

    Klinkt allemaal erg goed, Sierd! The GOR is echt geweldig!! Heel veel plezier.
    Ik kan mij geen betere besteding van een Kerstvakantie bedenken!
    Wij hebben op de weg naar Cape Otway veel Koala's gezien! (Waarschijnlijk heb je er al
    van gehoord, maar even voor de zekerheid ;))
    We hebben bij Melbourne trouwens een dagtour gedaan naar Philip Island. Ook heel mooi!

    Wat gaaf dat je de Echidna al zo vaak hebt gezien!! (En alle andere dieren! :D)

    Geniet ervan!

    XX Sanne

  • 18 December 2012 - 14:38

    Liesbeth Bos:

    hoi sierd,

    klinkt wel erg leuk allemaal en de donkere dagen voor kerst zijn ook niet echt zo leuk als je erin zit. geen sneeuw waarschijnlijk gewoon driezelregen,.

    het is leuk dat je zo uitgebreid schrijft en ik hoop dat je tests wat resultaat geven, vanmorgen met lily een nepkerstboom gekocht, dus die mis je ook maar is investering voor 6 jaar.

    hele fijne vakantie en we zien je verslag tegemoet,


    liefs liesbeth

  • 18 December 2012 - 15:16

    Cindy :

    Hoi Sierd! Hele fijne warme feestdagen gewenst en een goeie roetsj in het nieuwe jaar!

  • 18 December 2012 - 15:16

    Cindy :

    Hoi Sierd! Hele fijne warme feestdagen gewenst en een goeie roetsj in het nieuwe jaar!

  • 18 December 2012 - 15:20

    Lily:

    Ach, hier houden we ons bezig met een gestrande bultrug en miezerweer. Een kerst on-the-beach is fijn om een keer mee te maken. En nu wachten we natuurlijk op de eerste foto's van koala's!

    XL


  • 18 December 2012 - 15:20

    Lily:

    Ach, hier houden we ons bezig met een gestrande bultrug en miezerweer. Een kerst on-the-beach is fijn om een keer mee te maken. En nu wachten we natuurlijk op de eerste foto's van koala's!

    XL


  • 19 December 2012 - 21:41

    Roelof:

    Moi Sierd,

    Mooie foto's, de kingfisher had ik al gezien. Goed van dat topmodel en ook goed dat je tekst bij de foto's zet,want ik keek wel raar op van de"" roestige stenen", ik dacht eerst aan reuze paddenstoelen. Hoe komen die sten zo verroest? of zijn het korstmossen ?
    Als je geen auto kunt huren ga je toch lekker fietsen.En als je wat blikken hebt die je in't vuur kan gooie heb je ook geen pannen nodig, misschien wel een blikopener.
    In ieder geval veel plezier in je vakantie waar je veel aan kunt hebben, terwijl je aan de andere kant weer wat zult misse.

    groet'n roelof

  • 21 December 2012 - 23:03

    Sierd:

    tja jammer Sierd,
    maar hier is de wereld net ondergegaan 21:21uur ...........of was het wat eerder ..............en alleen maar de zon?
    en als je wil ruilen met kerst...... we willen wel.

    Groetjes en maak ons lekker jaloers

    Esther, Stella, Sadé en Sofian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sierd

Naar vele verzoeken en tijden van mislukte plan pogingen hier dan toch, een blog om voor de genen die het aan durven mijn stage in austalie en de reis erna te volgen.

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 34323

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 31 December 2012

Stage Austalie

Landen bezocht: