A Birthday Abroad - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sierd Heida - WaarBenJij.nu A Birthday Abroad - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sierd Heida - WaarBenJij.nu

A Birthday Abroad

Door: Sierd

Blijf op de hoogte en volg Sierd

27 November 2012 | Australië, Melbourne

G'day allemaal,

De tijd hier begint aardig zijn vlucht te nemen en ik moet niet vergeten om af en toe een teken van leven te vertonen.

(voor wie al nachten niet slaapt, onderaan is de uitslag van de kangoeroe tel wedstrijd)

Vorige week heb ik weer van alles gedaan, maar het belangrijkste en gekste was toch mijn verjaardag. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve berichtjes en kaartjes die ik heb gekregen tijden de 34 uur dat ik jarig was. Dat is het voordeel van in het buitenland zitten want de meeste mensen houden toch gewoon de nederlandse tijd aan. Dus maandag ochtend kreeg ik nogsteeds felicitaties binnen terwijl ik allang weer aan het werk was op de uni. Ik vond het heel gek om hier jarig te zijn, want normaal is het toch een dag dat je je familie en vrienden voorbij ziet komen en lekker een taartje voor ze bakt. Gelukkig is Rogier hier en heeft hij me geholpen een appeltaart te bakken en was hij wederom bereid om met mij op pad te gaan. Het plan was om naar het Aquaruim in de stad te gaan omdat het weer een beetje tegen viel. Anders zouden we naar het strand gaan en lekker gaan zwemmen. Onderweg naar het Aquarium werd ik eerst getrakteerd op een paar stukken pizza door Rogier en daarna kwamen we het Crown Casino tegen, echt een enorm complex! Ik mag van mezelf niet in Casino's komen omdat dan mijn centjes nogal snel op gaan, dit maal toch maar even mijn principes opzij gezet en er als een toerist door gewandeld. Het viel me op dat er op zondag om 2 uur smiddags heel veel mensen in het casino waren en vooral Chinezen, ze gukken dus niet alleen op voetbal wedstrijden. Rogier heeft nog even een gokautomaat gesponsord met 2 dollar in 3 minuten en ik heb netjes mijn centjes in mijn zak gehouden. Toen op naar het Aquarium, ik vind het altijd leuk om naar de onderwater wereld te kijken. Maar helaas viel het dit maal een beetje tegen :( ik heb al heel wat Aquariums bezocht en dacht dat met het great barrier reef in de buurt ze hier toch zeker indruk op me zouden maken. Maar voor 24 dollar (studenten tarief) waren we in 1,5 uur wel klaar. S'avonds heb ik nog met mijn familie geskyped en toen was de dag voor mij alweer om.

Zaterdag zijn rogier en ik oppad geweest met John mijn huisbaas, hij is lid van een groep vrijwillegers die de ragers van het prak "Plenty Gorge" helpen met klusjes die moeten gebeuren. We gingen Nest kasten ophangen voor micro bats en possums, een andere groep ging holletjes maken voor een muis achtig beest (Dannart) ze moesten een gat in de grond maken met een tunnel ernaartoe beetje stroo erin en dan 2 dakpannen erop. Ons werd verteld wel even op te latten voor de slangen want die zaten ook in de regio. Ik ben als de dood voor slangen, maar hier zegt iedereen dat je blij mag zijn als je er 1 tegen komt. Na het ophangen van 4 nest kasten kregen we een gratis BBQ als beloning en hebben we een volgend tripje geregeld met Andrew . Andrew is een student die Ecologie studeerd en hij was verre weg het jongste van de groep vrijwilligers, hij was heel erg geinteresseerd in ons en vooral in nederland en dat alles eigenlijk onderwater ligt. Ook wou hij zeker een keer langs komen om de delta werken te bezoeken. Andrew gaat ons alle leuke plekken van het park laten zien en hij weet waar bijzondere dieren te vinden zijn, zoals de "sugar glider" een speciaa soort possum.
John heeft rogier en mij na de BBQ afgezet in Diamond creek waar een braderie en kermis aan de gang was. Het was heel gezellig en eigenlijk de eerste plek waar we alleen australiers tegen kwamen en niet toeristen of aziaten. Het viel me op dat het eigenlijk er net zo aantoe gaat als een braderie bij ons en dat geeft toch wel een fijn gevoel. er was een kraampje met wurgslangen die je om je nek/arm kon doen en Rogier durfde er zo 1 te pakken, maar ik deed liever een stapje achteruit. Toen ik weer tot mezelf was gekomen viel me op dat al die mensen slangen aaien alsof het huisdieren zijn. Ik houdt niet van slangen, maar waarom zou je ze aaien ze hebben nou niet echt dat pluizige uiterlijk dat het erop lijkt dat ze het nog maar leuk vinden. Als iemand hier uitleg over heeft en denkt dat een slang er echt blij van wordt hoor ik het graag! Zaterdag was het 34 graden en omdat we toch al met de trein moesten zijn we maar meteen naar het strand gegaan, Rogier was hier nog niet geweest en dit leek het beste moment. Alleen was het balen dat we geen zwemspullen mee hadden. Aangekomen bij het strand was het al bewolkt geworden en na een uurtje gechilled te hebben en genoten te hebben alle bijzondere mensen in badkleding ging het regenen en werd het tijd voor de 1,5 uur durende tocht terug.

Ik ben er al achter dat deze blog tegen te tijd in reist dus ik ga nog maar even door.

Vrijdag was er een bbq/kerst borrel van rogier zijn vakgroep iedereen van zijn groep had iets gemaakt uit zijn eigen cultuur. Dus de avond ervoor hadden we samen al lekker hutspot gemaakt om de mensen hier is te laten weten wat voor oranje gele smurie wij graag eten. Rogier zijn professor komt uit Iran en heeft dus veel mensen uit die regio aangenomen/over laten komen naar de groep. Er was dus veel bijzonder eten uit deze streek en nog een paar uitschieters zoals onze hutspot. Er werd Perzische muziek gezongen en een dans met linten gedaan de "maypole dance" (http://www.youtube.com/results?search_query=maypole&oq=maypole&gs_l=youtube.3..0l10.2787.4980.0.5840.7.6.0.1.1.0.235.751.3j1j2.6.0...0.0...1ac.1.rM-SCUiMDw0 voor de nieuwschierige mensen) dit met een zonnetje van 25 graden maakte het een geslaagde borrel. Het eten was wel echt geplunderd binnen een half uur want alle medewerkers en PHD studenten waren uitgenodigd en het blijkt wel weer dat wij nederlanders niet zo gierig zijn als het lijkt.

Woendag was de laatste wedstrijd van het polo Seizoen alweer, we hadden naar de finales kunnen gaan als we gewonnen hadden. Maar jullie raden het al, dit was helaas niet het geval. de uitslag 8-4 waar het na de 3de periode nog 4-3 stond. Gelukkig heb ik mijn steentje bij kunnen dragen en er 3 ingelegd maar dit mocht niet baten, de scheidsrechters waren wederom niet echt in ons voordeel. Maar ik heb gehoord dat de Coach (Guy) ze graag de waarheid verteld net als de Coachen van piranha en de kikker. Dit heeft meestal niet een positief effect op de leiding, maar ik heb me wederom vermaakt. We zijn als afsluiter met de heren naar de priemiere van Skyfall geweest die om 12:00 begon. Ik was dus donderdag om 3:00 am weer thuis, maar het was het zeker waard.

Ik val goed in de polo groep en zo heb ik al weer allemaal uitjes op het programma staan. Ik ga vanavond naar de State Final van waterpolo, woensdag met simon naar de Victoria Night market om krokodil, emoe en kangoeroe te eten :) en op boxingday (26 dec) waarschijnlijk naar Cricket.
ook ben ik gevraagd om te helpen het team en de club beter te maken. Ik vind het heel leuk om meteen weer zo betrokken te zijn bij waterpolo en voel me gevleid dat ze het vertrouwen in me hebben. Ik heb het aanbod om volgend jaar trainer/coach te worden en 1500 dollar ter krijgen + 2 magnums naar keuze na elke wedstrijd afgeslagen. Maar tot begin maart ga ik zeker proberen een beetje van mijn polo kennis en vaardigheden over te dragen. Het voordeel hiervan is dat ze me ook naar vanalles mee willen nemen :)

Zo dat zijn weer mijn hoogte punten van de afgelopen tijd, met mijn stage loopt ook alles wel aardig. Tino is weer terug van vakantie en vrijdag mag ik weer mee naar een congres over sport goods. Hopen dat ik een ballen fabrikant vind die me wat verder kan helpen en voor de rest is kijken wat we met de resultaten kunnen en tot welke stappen dit kan leiden.

Liefs Sierd

• 27 November 2012 - 09:12

Marianne <3:

Gelukkig heb je het naar je zin en heb je een aardig volle agenda voor de komende tijd :)
    Ben heel benieuwd hoe al die exotische dieren smaken en ook naar het niveau van de wedstrijd vanavond! xxxxx

• 28 November 2012 - 08:03

Lily:

Smakelijk eten met het wilde-dieren-vlees, XL

• 02 December 2012 - 21:08

Roelof:

Moi Sierd,

Wat een lang verhaal zeg, een aantal dingen alwel gehoord. Nog niet dat jij niet kunt zwemen zonder zwemkleding, da's nieuw voor mij, verdrink je dan? Heb je al hutspot met krokovlees gemaakt, als een vorm van kook intergratie Dutch & Australiën Cooking.
    Mooi dat die waterpolooërs je al als bondscoach willen, maar probeer je wel te beheersen.
    Je hebt al wel met allerlei mensen uit nog meer landen gesproken, maar hoe zit het met de oorspronkelijke aboriginals?, zie je die ook op de Campus als studenten/docenten?
    Esther vertelt net dat je nog meer blogs geproduceerd hebt, voor mij is dit de tweede, ga ze ook nog even zoeken.
    tot later,
    roelof

• 07 December 2012 - 23:11

Wietske:

Hè broer

Zo te lezen vermaak je je daar prima! Leuk al die sportwedstrijden. Ga je ook nog naar de hockey trophy?
    Wat betreft het casino, gewoon doen misschien win je wat :D

Veel plezier nog met al je plannen

Xx Wietske